Laatste dagen in Beijing

Hallo allemaal,

Zoals gezegd moesten we dinsdag naar de ambassade van Vietnam. De ambassades bevinden zich hier allemaal in een wijk die helemaal afgesloten is door militairen. Om de straat in te mogen waar je moet zijn, moet je eerst je paspoort laten zien. Na veel gepuzzel hebben we de ambassade eindelijk gevonden. We waren er bang voor dat het wel vijf dagen kon duren voor we ons paspoort weer op konden halen, maar we hadden geluk: vrijdagmiddag hebben we onze paspoorten al weer kunnen ophalen.

Woensdag zijn we naar de Temple of Heaven geweest, alles draait daar om offeren en de goden gunstig stemmen, zoals bij de meeste tempels... Aan het eind van de dag waren we behoorlijk moe, de afstanden zijn enorm!

We hebben ook al iets meer chinees eten geprobeerd. Ze verkopen hier aan de kant van de straat zoete aardappels. Die grillen ze dan op steenkool en ze zijn echt heerlijk! Je krijgt dan gewoon een hele aardappel in je hand gedrukt en die moet je met je vingers open maken en opeten! Echt heel erg lekker! Gisteren heeft Charlotte Dumplings geprobeerd, maar dat beviel niet zo goed... zit een vreemd smaakje aan!

Donderdag zijn we naar de chinese muur geweest. Dat was erg indrukwekkend om te zien. We werden alleen bijna omgeblazen toen we de bus uitstapten, het was heel erg koud en er stond een strakke wind. Het beklimmen van de muur was echt afzien! De muur was op bepaalde plekken echt heel erg steil en de muren er om heen helemaal niet hoog! We hielden ons dus angstvallig vast aan de leuning... heel gevaarlijk, vooral met die wind!!

Gisteren hebben we de laatste inkopen gedaan bij Silk Street en we hebben

keihard onderhandeld. We deden het goed want ze begonnen ons niet meer aardig te vinden. Daarna hebben we al onze spulletjes verstuurd naar Nederland!

Nu zitten we in het hostel te wachten tot we naar het treinstation kunnen, maar dat duurt nog even. We moeten zometeen 10 uur in de nachttrein zitten naar Pingyao, een (klein) plaatsje dat nog helemaal omringd is met stadsmuren. Binnenkort daar meer over!

Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties! Erg leuk om van jullie te horen!

Groetjes Mark en Charlotte

Lieke 15-12-2007 12:37

Wauw, klinkt echt super allemaal! Ook leuk om de foto's te zien! Wat is trouwens Dumplings? Ben benieuwd naar de rest van jullie reis!

olga 15-12-2007 13:56

Hallo

Wat leeuk al die verhalen!! Ik heb hier ook dumplings gehad zaten in de soep zijn wel lekker hier vind ik. Wat zien jullie veel dingen echt te gek.
ik hoop dat er snel weer iets op staat!!!

xxxxx Olga

liedy 16-12-2007 11:43

Hi Mark en Charlotte
Ik denk dat jullie inmiddels in Pingyao zijn aangekomen en de stad verkennen. Omdat het hier al veel zuidelijker is hoop ik dat het daar ook al lekker warm is en ik kan me voorstellen dat een kleinere plaats een welkome afwisseling is na de hectiek van Beijing. Heel veel plezier en ik zie uit naar volgende belevenissen.